2013. február 16., szombat

Duncan Shelley - Amer tánca I.

   Ezer éve nem írtam könyvkritikát, pedig olvastam. De most visszatér ez a rovat még pedig Duncan Shelley-vel. Shellye egyik híres sorozata A varázsló útja. Tudtommal hat kötetből áll, amiből nekem meg van öt, de már keresem a hatodikat. Az őszi con fanfiction pályázatán elnyert közönség díjam része volt ez a sorozat. Beismerem, hogy előtte még csak nem is hallottam erről az íróról, de gyorsan a kedvenceim egyike lett.


     Nézz meg egy embert -

  ott térdel a körülmények előtt. 
   Nézz meg egy varázslót - 

ott térdelnek előtte a körülmények. 


  Shelley stílusa célirányos, nem igazán hisz a hasonlatok erejében, mindent egyszerűen, nem túlbonyolítva tár az olvasó elé. (tökéletesen az én stílusom ellentéte.)
  A mű nekem eleinte a sablonok fárasztó halmaza volt, de nem hagytam abba és nem bántam meg. Bár szerintem az eleje elég életszerűtlen, de a végére mondjuk, hogy értelmet nyer. Az élet hihetetlen igazságait tárja elénk a miniregény. Sok helyen nagyon elgondolkodtatott és még több szituációban ismertem magamra.  Bárkinek bátran javaslom! Könnyen emészthető és igen csak elgondolkodtató mű!
  A főszereplő Norman Trickey festőművész. Az élete könnyű, mindene megvan csak a problémák maradtak ki belőle. A történet egy luxushajón játszódik, ahol főhősünk számtalan ember hitét adja vissza apró mesékkel, melyek főhőse Amer. Amer a brit, erőtlen varázsló, aki ráadásul bolond. Annyit tanult az életről, annak ellentéteiről, hogy már nem hisz neki. Teljesen elveszti józan eszét. Végül elhatározza, hogy eladja a lelkét ezer év boldogságért. De a bűbáj nem működik, az áhított démon nem jelenik meg. Annyira elkeseredik, hogy megválik az üdvösségétől mindössze egy másodperc boldogságért! Amer története igazán itt kezdődik el. Hogy találja meg a saját értékeit, hogy válik nagy varázslóvá és miként lesz az élet játékszeréből, annak ura. Számtalan szereplőt ismerünk meg: Melinda Jonest a divat cégvezetőnőjét, Williamet, a megvadult skót vezetőt és Anna Charont a francia szépséget.
 " Amer úgy döntött, hogy viszonozni fogja Anna érzéseit, és szerelmes lesz belé.
   És hogy miért? Hogy miért legyen szerelmes egy hatalmas varázsló egy emberlányba?
   Mert az jó.
   És néha ennyi elég"
Úgy tervezem, hogy végig veszem A varázsló útját és minden kötetről írok pár sort. Nekem a szívemhez nőtt ez a történet. Amer szétszórt, szerethető figura. Erejére rátalálva kegyetlenné válik, de a gyengédséget megismerve maga is hamar

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése